Pages

Ads 468x60px

Friday, April 23, 2010

Zaid 'kaki lompat' - Dr. Mahathir

HULU SELANGOR 22 April - Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim sebagai 'kaki lompat' yang perlu ditolak oleh pengundi pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor.

Menurut beliau, semua pihak mengetahui Zaid mempunyai sejarah bermula dengan dilantik menjadi menteri sebelum melompat menyertai PKR dan kemudiannya 'melompat' ke Hulu Selangor dari Kelantan.

Lebih-lebih lagi tegas beliau, Zaid mewakili pakatan pembangkang yang bukannya merupakan sebuah parti yang baik untuk memperjuangkan nasib rakyat.

Beliau berkata, dari segi bahasa perkataan pakatan itu sendiri membawa konotasi negatif seperti berpakat untuk membuat kejahatan dan ia dibuktikan oleh perjuangan pembangkang yang sekadar mahu merampas kuasa dan bukannya ikhlas untuk memerintah.

"Calon Barisan Nasional (BN) di sini cukup pandai bercakap, fasih pula berbahasa Melayu, inilah calon yang baik tetapi sebaik manapun calon itu, kalau partinya tidak baik, ia tidak akan berguna.

"Kita tahu bahawa parti yang baik dan banyak berjasa kepada rakyat negara ini hanyalah BN," katanya sewaktu berceramah di Serendah di sini malam ini.

Hadir sama ialah calon BN, P.Kamalanathan dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon.

Mengulas lanjut, Dr. Mahathir secara sinis melahirkan rasa pelik dengan hobi Zaid yang suka memelihara kuda lumba walaupun mendakwa ia bukan untuk tujuan berjudi.

Katanya, seseorang yang mempunyai kuda lumba tidak sewajarnya disamakan dengan pemilik kuda biasa sebagaimana dirinya yang memiliki 30 ekor kuda.

Dalam perkembangan berkaitan, Dr. Mahathir sekali lagi mengulangi cabaran supaya Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah laknat jika benar tidak terlibat dengan perlakuan di luar tabie.

Katanya, beliau tidak kisah sekiranya Anwar mahu melawan sewaktu menjadi timbalannya lebih 10 tahun lalu, namun tidak dapat menerima jika ia melibatkan perlakuan songsang itu.

"Tidak usahlah takut saudaraku yang lama, hadapi dirimu ke mahkamah, bersumpahlah di masjid dan bukannya di tepi masjid (sewaktu berceramah).

"Bersumpahlah seperti saudara Saiful Bukhari (Azlan) jika kamu seorang lelaki yang budiman," tegasnya.

0 comments:

Post a Comment