Pages

Ads 468x60px

Thursday, September 17, 2009

MCA hantar notis EGM kepada 2,337 perwakilan

KUALA LUMPUR: Mesyuarat Agung Luar Biasa (EGM) MCA yang akan menentukan masa depan parti itu, termasuk kedudukan Presidennya, Datuk Seri Ong Tee Keat, akan diadakan pada 10 Oktober depan pada jam 10 pagi di Wisma MCA.

Setiausaha Agung MCA, Datuk Wong Foon Meng, berkata notis mengenai EGM itu akan dikeluarkan kepada semua 2,337 perwakilan pusat.

"Saya berharap semua perwakilan pusat akan hadir dan mengambil kira masa depan serta hala tuju parti sebelum membuat keputusan," katanya kepada pemberita untuk mengumumkan tarikh EGM itu di Wisma MCA, semalam.

Beliau juga mengumumkan Mesyuarat Agung MCA yang sepatutnya berlangsung dalam tempoh yang hampir sama, akan ditunda bagi memberi peluang kepada EGM berkenaan.

Isnin lalu, pihak mewakili Ong dan penyokong Dr Chua Soi Lek bersetuju untuk mengadakan hanya satu EGM dengan Ong menerima semua lima resolusi yang dibawa penyokong Dr Chua.

Lima resolusi itu ialah usul tidak percaya terhadap Presiden parti; membatalkan keputusan Majlis Presiden dan Jawatankuasa Pusat (CC) untuk memecat Dr Chua; menuntut Dr Chua dikembalikan jawatan Timbalan Presiden; menolak pelantikan sebarang jawatan oleh CC termasuk jawatan Timbalan Presiden sebelum EGM dan menolak aduan serta tindakan terhadap mereka yang memanggil EGM diadakan.

0 comments:

Post a Comment