Pages

Ads 468x60px

Monday, November 19, 2012

BN BINCANG PERSIAPAN PRU13


KUCHING: Persiapan ber­sama parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) lain un­tuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) adalah antara isu yang dibincangkan pada Mesyuarat Majlis Tert­inggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) semalam.

Perkara tersebut diberitahu oleh Timbalan Presiden PBB Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg menerusi sidang media selepas mesyuarat yang diadakan di ibu pejabat PBB, Jalan Bako dekat sini.

Mesyuarat telah dipengerusikan oleh Ketua Menteri merangkap Presi­den PBB dan Pengerusi BN Negeri Pehin Sri Abdul Taib Mahmud.
“Kita tidak tahu tarikhnya tapi jentera kita sentiasa ber­siap sedia pada bila-bila masa pilihan raya diumumkan.

“Sekarang adalah masa bagi kita untuk mengemas kini per­siapan khususnya di kalangan parti-parti komponen BN,” katanya.

Selain itu, menurut Abang Johari yang juga Menteri Pelancongan dan Menteri Perumahan, turut dibincang­kan ialah persiapan PBB bagi menyambut kemerdekaan ke-50 Sarawak pada tahun depan.

Katanya sempena sambutan itu, PBB akan mengadakan konvensyen khas pada Mei 2013.
Beliau berkata konvensyen akan memberi tumpuan ke­pada kejayaan dan pencapaian Sarawak sejak 50 tahun lalu selain hala tuju negeri bagi tempoh 50 tahun akan datang terutama sehingga 2030.

“PBB sudah memberi sum­bangan menerusi para pem­impinnya, dasar yang telah dilaksanakan dan pemodenan Sarawak sejak 50 tahun lalu.

“Maka itu, adalah kondusif bagi kita untuk memikirkan apa yang perlu kita buat bagi tempoh 50 tahun akan datang walaupun platform itu sudah ada iaitu yang telah disediakan oleh Ketua Menteri dan PBB untuk kita maju ke hadapan,” katanya.

Tambah beliau, ia juga adalah kesinambungan kepa­da pembangunan di Sarawak tetapi dengan pendekatan ber­beza kerana kejayaan negeri adalah berdasarkan tempoh selama 50 tahun.

“Sarawak dirahmati den­gan hasil tenaga yang banyak selain persekitaran sosial dan politik yang baik,” katanya.


0 comments:

Post a Comment