Pages

Ads 468x60px

Friday, October 2, 2009

Pembangkang umpama 'langau' - Jabu

BETONG 1 Okt. - Pihak pembangkang yang sering menganggu dan menghasut rakyat luar bandar di negeri ini agar membenci kerajaan dilabel sebagai langau, kata Timbalan Ketua Menteri, Tan Sri Alfred Jabu Numpang.

Beliau menegaskan, tindakan mereka itu hanya bertujuan mengeksploitasi pemikiran penduduk luar bandar untuk kepentingan politik mereka sendiri.

Katanya, golongan tersebut selalunya akan mendekati malah menunjukkan rasa simpati kepada penduduk di kawasan luar bandar yang dianggap sering dipinggirkan.

''Tujuan sebenar pihak pembangkang ialah untuk menghasut penduduk terbabit agar membenci kerajaan yang kini diterajui oleh komponen parti Barisan Nasional (BN).

''Mereka tidak senang terhadap status BN sebagai pejuang kebajikan hidup penduduk luar bandar di negeri ini. Pembangkang mahu menjadi 'langau' dan hinggap pada penduduk yang mereka rasa mudah dieksploitasi untuk kepentingan politik," katanya.

Beliau yang juga Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Infrastruktur negeri berucap merasmikan kejohanan Sukan Tahunan Sekolah Kebangsaan (SK) Saint Peter-Paul, Nanga Buai, Padeh dekat sini semalam.

Sehubungan itu, Jabu menasihati penduduk di kawasan luar bandar supaya berhati-hati ketika mendengar segala tohmahan daripada pihak pembangkang yang diumpamakan seperti langau.

Katanya lagi, jika penduduk luar bandar masih dahagakan pembangunan kerajaan BN, mereka perlu menolak segala dakwaan palsu daripada pihak yang cuba merosakkan keharmonian di negeri itu.

''Saya menasihatkan penduduk agar sentiasa berdiri teguh di belakang kerajaan BN agar projek pembangunan yang sedia ada sekarang dapat dilaksanakan dari semasa ke semasa,'' katanya

1 comments:

  1. Salam, kawan setuju sangat dengan ungkapan Tan Sri Jabu, pembangkang lebih daripada 'langau' yang suka membawa najis ke mana-mana dia hinggap dan merosakkan keharmonian masyarakat...

    ReplyDelete