Pages

Ads 468x60px

Thursday, November 19, 2009

‘Malam Mesra 1Malaysia Bersama Pemimpin Barisan Nasional’ 22 November

KUCHING: Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Balai Ringin akan mengadakan ‘Malam Mesra 1Malaysia Bersama Pemimpin Barisan Nasional’ pada 22 November ini di Dewan Suarah Negeri di sini.Pengerusi PBB Balai Ringin merangkap penasihat jawatankuasa penganjur majlis, Senator Dato Sri Empiang Jabu berkata objektif utama majlis makan malam yang julung kali dianjurkan PBB Balai Ringin itu ialah mempertemukan pemimpinpemimpin Barisan Nasional (BN) dengan rakyat akar umbi khasnya dari kawasan tersebut.

Bercakap dalam sidang media di sini semalam Empiang memberitahu semua pemimpin dan ahli parti komponen BN Negeri dijemput menyertai majlis makan malam itu sejajar dengan konsep 1Malaysia.

“Ini adalah perjumpaan di antara pemimpin BN dan rakyat dianjur oleh kita di luar kawasan Balai Ringin buat pertama kalinya.

“Ia menyediakan satu lokasi atau landasan kepada ahli PBB terutamanya dari enam ranting PBB Balai Ringin bertemu dan berkomunikasi dengan pemimpin-pemimpin PBB serta pemimpin parti komponen BN lain seperti Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP), Parti Rakyat Sarawak (PRS) dan Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP),” jelasnya.

Empiang menambah dengan penganjuran majlis tersebut, diharap semangat 1Malaysia akan terus diperkukuhkan lagi.

Penganjuran malam mesra itu juga katanya membuktikan PBB sentiasa mahu bekerja sama dengan parti-parti komponen BN yang lain ke arah kecemerlangan bersama.

Sebanyak 60 meja disediakan yang dibahagikan kepada kategori emas, perak dan gangsa dijual pada harga RM2,000, RM1,500 dan RM800 masing-masing.

“Kita berasa gembira kerana sehingga hari ini (semalam) 50 meja telah dijual dan jualan masih lagi dibuka.

“Mereka yang mahu menyertai malam mesra ini boleh menghubungi pengerusi penganjur selaku timbalan pengerusi PBB Balai Ringin Kaunselor Harrison Lunsa (013-8101010) atau Ignatius Melaka (019-8166608),” katanya.

Empiang yang juga Ketua Pergerakan Wanita PBB memberithu majlis yang akan bermula jam 7.00 malam itu akan dirasmikan Timbalan Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu.

Beberapa pemimpin BN dijangka menghadiri malam mesra itu, antaranya Presiden SPDP Dato Sri William Mawan, Ketua Pemuda PBB Fadillah Yusof, Setiausaha Agung BN Negeri Dr Stephen Rundi, Timbalan Presiden PBB Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg, Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber Datuk Amar Awang Tengah Ali Hassan, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balai Ringin Snowdan Lawan serta beberapa lagi wakil rakyat daripada parti komponen BN Negeri.

0 comments:

Post a Comment