Pages

Ads 468x60px

Tuesday, December 1, 2009

Beri idea majukan DUN Begunan

SRI AMAN 30 Nov. - Golongan cerdik pandai di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Begunan diajak untuk memberi idea serta membantu memajukan penduduk serta kawasan berkenaan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Begunan, Mong Dagang berkata, beliau bersedia menerima segala pandangan golongan tersebut yang juga diharap dapat membantunya apabila dilantik secara rasmi sebagai Menteri Muda Pertanian dan Pelancongan berkuatkuasa esok.

Beliau berharap dapat duduk berbincang untuk mencari strategi serta mekanisme terbaik untuk membangunkan lagi negeri ini termasuk kawasan yang diwakilinya.

''Saya bersedia menerima pandangan semua rakyat setelah menyandang portfolio ini secara rasmi mulai 1 Disember ini," katanya.

Beliau berkata demikian pada Upacara 'Gawai Antu' mendiang Jamu Langi di Rumah Lani, Entulang Jalai di sini malam semalam.

Pada masa yang sama, Mong turut mengucapkan ucapan terima kasih kepada Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdil Taib Mahmud kerana menaruh kepercayaan kepadanya untuk menyandang jawatan sebagai Menteri Muda.

Beliau memberi jaminan akan melaksanakan tanggungjawab tersebut dengan berkesan dan sebaik mungkin dalam usaha membantu kerajaan membangunkan negeri ini.

''Saya amat berterima kasih kepada beliau (Abdul Taib) kerana telah memberi kepercayaan terhadap saya untuk memegang portfolio terbabit (Menteri Muda Pertanian dan Pelancongan).

''Saya akan melakukan yang terbaik untuk membangunkan negeri ini dan juga kawasan saya sendiri (DUN Begunan)," ujarnya.

0 comments:

Post a Comment