Pages

Ads 468x60px

Friday, January 22, 2010

Jambatan Batang Strap bakal siap Februari 2011

SRI AMAN 21 Jan. - Pembinaan jambatan yang merintangi Sungai Batang Strap di sini dilihat sebagai parameter penting bagi melonjakkan pembangunan di kawasan Balai Ringin.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balai Ringin, Snowdan Donald Lawan berkata, bagi menjayakan pembinaan jambatan itu, pihaknya melantik syarikat perunding swasta untuk melakukan kajian terperinci.

"Hasilnya kerajaan bersetuju membina Jambatan Batang Strap sepanjang 182.4 meter ini dengan kos RM20.4 juta bermula sejak 9 November lalu.

"Jambatan itu dijangka siap sepenuhnya pada 1 Februari tahun depan," katanya pada Majlis Pecah Tanah Bagi Pembinaan Jambatan Batang Strap di Daerah Kecil Pantu, Sri Aman yang disempurnakan oleh Abdul Taib di sini kelmarin.

Menurutnya, Jambatan Batang Strap itu akan menghubungkan 4,000 penduduk dari kawasan seberang Sungai Batang Strap ke Pekan Pantu dan membantu memacu kegiatan ekonomi di kawasan berkenaan.

Sementara itu katanya, beliau akan mengambil pendekatan kreatif dan inovatif bagi menjamin kestabilan politik dan memajukan ekonomi kawasan berkenaan.

Katanya, dengan mempraktikkan strategi yang stabil sambil digabung dengan taktik yang fleksibel, beliau yakin dapat mengubah pembangunan fizikal serta sosial yang ketara dalam kawasan Balai Ringin pada masa depan.

0 comments:

Post a Comment