Pages

Ads 468x60px

Friday, October 9, 2009

Jangan gadai masa depan - Daud

KUCHING 8 Okt. - Rakyat dinasihat supaya tidak menggadaikan masa depan mereka dengan mempercayai dakyah pakatan pembangkang yang sering menabur janji manis untuk kepentingan politik semata-mata.

Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri Sarawak (Hal Ehwal Islam), Datuk Daud Abdul Rahman berkata, jika rakyat negeri ini terus menyokong atau mempercayai pembangkang, mungkin keadaan di negeri ini tidak ubah seperti apa yang berlaku di Semenanjung.

Menurutnya, jika rakyat terus memberi kepercayaan kepada pembangkang kemungkinan pembangunan seperti sekarang tidak dapat dinikmati lagi pada masa akan datang

''Jangan gadaikan masa depan anda dengan mempercayai pembangkang yang hanya tahu bercakap sahaja.

''Pembangkang hanya tahu menabur janji tetapi tidak pernah melaksanakannya terutama membabitkan pembangunan di negeri ini," katanya ketika berucap pada Majlis Mengenang Jasa Warga Emas Sempena Perayaan Pesta Tanglung di sini, baru-baru ini.

Beliau yang juga Naib Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tupong berkata, rakyat di negeri ini harus bersyukur kerana memiliki kerajaan yang mementingkan kesejahteraan rakyat, bertanggungjawab, adil dan rasional.

Katanya, pelbagai pembangunan dapat dilaksanakan di Sarawak kerana Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi parti-parti komponen saling membantu antara satu sama lain dan memberi hak yang sama rata kepada kaum-kaum yang ada di negeri ini

Tambahnya, ia berbeza dengan beberapa negeri di Semenanjung yang ditadbir oleh pakatan pembangkang apabila timbul pelbagai masalah dan tidak mampu mewujudkan kerjasama sebagai satu pakatan.

0 comments:

Post a Comment