Pages

Ads 468x60px

Tuesday, October 13, 2009

B. Pinang suntik semangat

PULAU PINANG 12 Okt. – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kemenangan besar Barisan Nasional (BN) di Bagan Pinang semalam memberi semangat baru di kalangan ahli untuk terus berjuang mencapai kejayaan lebih besar pada masa akan datang.

Perdana Menteri berpendapat kemenangan pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri berkenaan membuktikan kepimpinan, konsep dan semangat gagasan 1Malaysia mendapat sambutan menyeluruh serta meluas dalam segenap lapisan rakyat.

Pada masa sama, beliau berkata, kejayaan Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad menewaskan calon Pas, Zulkefly Mohamad Omar dengan majoriti 5,435 undi jelas menunjukkan rakyat lebih yakin dan percaya dengan BN.

‘‘Kemenangan itu juga mungkin berpunca daripada beberapa faktor yang kita dapat buat penilaian sama ada dasar kerajaan dan perubahan yang dibuat di peringkat nasional, kedudukan di peringkat bahagian, calon itu sendiri atau kombinasi ketiga-tiga faktor ini,” kata beliau pada sidang akhbar selepas mengadakan perjumpaan tertutup dengan para pemimpin BN Pulau Pinang hari ini.

Najib yang juga Pengerusi BN mahu parti menjalankan kajian mendalam terhadap sebarang faktor kemenangan atau kekalahan dalam mana-mana pilihan raya kecil supaya ia boleh dijadikan panduan atau iktibar pada masa akan datang.

‘‘Sama ada kita kalah atau menang besar, kita mesti kenal pasti sebab dan faktor yang menyumbang kepada kejayaan kita atau sebaliknya dan jadikan peristiwa itu sebagai iktibar kepada semua.

‘‘Kalau kita menang besar, kita mesti pertahankan kemenangan itu dan kalau kita kalah, kita mesti menebus kekalahan itu,” katanya dalam kunjungan pertama ke sini sejak menjadi Perdana Menteri.

0 comments:

Post a Comment