Pages

Ads 468x60px

Friday, October 30, 2009

Badrul Hisham keluar PKR

KUALA LUMPUR - Selepas Datuk Dr. Jeffrey Kitingan meletak jawatan sebagai Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selasa lalu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selangor kawasan Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah pula mengisytiharkan dirinya keluar daripada parti itu semalam.

Pada satu sidang akhbar di sebuah hotel di sini, Badrul Hisham, 49, berkata, beliau akan menjadi wakil rakyat Bebas yang menyokong Barisan Nasional (BN) berkuat kuasa serta-merta.

Menurut beliau, keputusannya keluar dari PKR itu disebabkan beliau sudah hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti berkenaan.

"Keputusan ini saya buat dengan penuh kerelaan tanpa sebarang paksaan, ugutan ataupun apa-apa faedah kepada diri malah keputusan ini berasaskan kepada prinsip agama dan moral saya sebagai seorang Islam," katanya pada sidang akhbar yang turut dihadiri isterinya, Ramiza Mazlan.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini meminta Badrul Hisham melepaskan jawatan kerana mendakwa beliau gagal melaksanakan tugasnya dengan berkesan.

Mengulas lanjut, Badrul Hisham berkata, beliau tidak akan sesekali melepaskan jawatannya sebagai ADUN Pelabuhan Klang kerana beliau dipilih oleh rakyat dan bukannya oleh Menteri Besar Selangor.


0 comments:

Post a Comment