Pages

Ads 468x60px

Saturday, February 20, 2010

Najib lakukan lawatan dua hari ke Sarawak mulai Isnin

KUCHING 19 Feb. – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan melakukan lawatan kerja dua hari ke Sarawak bermula Isnin ini.

Kenyataan media Jabatan Penerangan Sarawak hari ini berkata, Najib, yang akan diiringi isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, dijangka tiba di sini dari Kuala Lumpur pada lewat Ahad malam.

Jadual padat beliau dijangka bermula pada Isnin dengan menaiki helikopter ke Rumah Juliana, Kamidan Jaya, Awik di Saratok bagi merasmikan projek bekalan elektrik luar bandar, sebelum menghadiri majlis serupa di rumah panjang Iban, Rumah Radin di Lachau Ulu dekat Sri Aman.

Pada tengah hari pula, beliau akan ke Simunjan bagi menghadiri majlis taklimat tentang projek tebatan banjir di Kampung Nanas, Kelaka dan Sungai Simunjan Lama di Tebingan Sungai Simunjan Lama sebelum menghadiri majlis bertemu rakyat di satu kawasan gerai di bandar berkenaan.

Selepas itu, beliau dijadualkan kembali ke Kuching bagi menghadiri Majlis Makan Malam 1Malaysia Bersama Perdana Menteri di bangunan baru Dewan Undangan Negeri Sarawak di Petra Jaya di sini.

Pada hari berikutnya, Najib akan menaiki pesawat ke Kanowit bagi menghadiri majlis bersama rakyat di Rumah Penghulu Ugap Seribu di Nanga Tada.

Selepas itu, Perdana Menteri akan singgah di Sibu bagi melakukan tinjauan mesra di pasar besar bandar itu, sebelum menghadiri majlis jamuan tengah hari tahun baru Cina bersama masyarakat Cina tempatan di Hotel RH. – Bernama

0 comments:

Post a Comment