Pages

Ads 468x60px

Wednesday, October 10, 2012

Projek naik taraf Jalan Sri Aman/Sembau giat dilaksanakan


SRI AMAN: Janji ditetapi apabila Kerajaan Barisan Nasional (BN) menunaikan janjinya setelah kerja projek menaik taraf Jalan Sri Aman/Sembau/Stumbin/Lingga sepanjang 66 kilometer itu kini sedang giat dilaksanakan.


Projek yang bernilai lebih RM50 juta itu bermula pada 24 Ogos tahun lalu dan dijangka siap pada 23 Jun tahun hadapan. Seorang guru yang berasal dari Tajur, Sri Aman yang kerap berulang-alik melalui jalan raya itu memberitahu memandu kereta ke tempat bertugas nyata jauh lebih selesa berbanding tujuh tahun sebelumnya.


“Saya dah boleh tidur sekiranya ada rakan memandu untuk saya berikutan jalan raya terbabit sudah berturap. Ia tidak lagi  ‘bergelombang’ seperti dahulu. Ini jelas bahawa kerajaan BN nyata menepati janji pembangunan untuk rakyat luar bandar di Sarawak,” katanya di sini, semalam.


Bagaimanapun, beliau berharap agar kerajaan dapat mempercepat usaha untuk menyalur bekalan air bersih terawat kepada penduduk di kawasan Lingga hingga ke Sri Aman demi keselesaan hidup masyarakat di kawasan terbabi
t.



0 comments:

Post a Comment