Pages

Ads 468x60px

Monday, October 19, 2009

Kerajaan BN sentiasa bersikap adil terhadap rakyat berbilang kaum

SRI AMAN: Kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa bersikap adil terhadap rakyat berbilang kaum di negeri ini dalam melaksanakan dasar dan pelan pembangunan yang menguntungkan semua pihak.Menteri Muda Kemajuan Tanah Datuk Francis HardenHollis berkata, projek Koridor Tenaga Diperbaharui Sarawak (SCORE) merupakan salah satu contoh projek pembangunan yang boleh memberi manfaat kepada semua rakyat berbilang kaum di kawasan wilayah tengah Sarawak.

“BN tidak melaksanakan pelan pembangunan yang hanya menguntungkan sesuatu kaum kerana kita merupakan sebuah kerajaan yang dibentuk berasaskan rakyat berbilang kaum.

“Jadi segala perancangan pembangunan harus mengambil kira kepentingan semua kaum kerana BN adalah kerajaan rakyat untuk rakyat,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang berkata demikian ketika berucap semasa merasmikan Program Pemimpin Bersama Rakyat anjuran Jabatan Kemajuan Masyarakat (KEMAS) Bahagian Sri Aman di Rumah Ringgit Bayang, Kampung Ibol, Sri Aman dekat sini, Jumaat lepas.

Selain itu, menurut beliau rakyat berbilang kaum juga hendaklah memanfaatkan segala peluang pembangunan yang disediakan kerajaan di kawasan masing-masing untuk meningkatkan taraf hidup masing-masing.

Turut hadir Pegawai KEMAS Daerah Sri Aman Hairani Solo, Jurutera Bahagian Bekalan Air, Jabatan Kerja Raya (JKR) Sri Aman Oliver Ngabong Jimmy dan Pegawai Belia dan Sukan Bahagian Sri Aman Synnier Jean Sherit.

0 comments:

Post a Comment